12-08-2012

Hoi allemaal,

De baasjes en ikke hebben heerlijk vakantie gevierd, we zijn naar de bergen in Oostenrijk geweest, waar we en appartementje hadden in het mooie dorpe Fiss. Fiss ligt op een plateau in de bergen op de hoogte van 1540 meter. Ze hebben daar heel veel gondels die je bijna op de top van de berg kan brengen .... maar goed voordat we daar waren moesten we eerst nog heel wat kilometertjes afleggen  928 kilometers wel te verstaan, maar goed dat is mijn pakkie aan niet DAAR heb ik mijn personeel euhhh baasjes voor hihihi!!

Vrijdagochten half vier (pff lig je lekker te slapen) kwam vrouwtje al pratend naar beneden van morge xerobeertje ..kom zal even je autotuigje omdoen.... was net wakker en wilde eerst ff een kroel  ja toch?!! Maar toen ik echt besefte wat  vrouwtje zei werd ik wel heel erg blij.... jippieeee we gaan op vakantieeeeeee... na een plasrondje en wat brokken gingen we klokslag half vijf op pad.

De aankomsttijd zou 1 uur in de middag zijn, maar ja onderweg moesten er natuurlijk ff  wat gegeten en gedronken worden ennn de beentjes gestrekt....zo kwamen we om half vijf in de middag aan bij ons appartement in Fiss.... wauw hier kan ik echt gaaf wandelen.... goed eerste de spulletjes uitladen en me eigen plekkie uitzoeken  in het appartement...

bij de pijl daar was ons appartement, we moesten 2 trappen op, maar ja daar kan ikke niet mee zitten, vindt trappen lopen juist wel gaaf, de volgende foto laat het balkon aan de andere kant zien......

Ondertussen zijn wij "DE MANNEN" even de wandelroute voor na het eten aan het uitzoeken, baassie heeft de kaart er al bij gehaald.... vrouwtje die konden we zowat niet mee krijgen die vond het uitzicht zo mooi.... maarrrr we hebben haar toch wel mee gekregen hoor...oja hier de foto wat wij vanaf het balkon zagen...(deze is voor vrouwtje hihihi)

Na het eten zijn we aan we even een avondwandelingetje wezen maken....en natuurlijk moest ik weer een aantal keertjes op de foto hihihi

toen we bijna bij het meertje waren, kwamen er een paar paarden aan, ja toen moest ik even gaan zitten van het baassie want de paarden konden anders wel eens schrikken....schrikken van mij??? Ik doe toch niets!!

Na het ontbijtje op het balkon..... tja ik was sneller dan vrouwtje had verwacht dus ik had mijn eten al op hihihi gingen we naar de gondels richting Ladis

Ikke trek baasie naar de Möseralmbahn toe, zegt vrouwtje...heee Xero we moeten de sonnebahn hebben hoor...hahahaha zaten wij ff verkeerd, ja weet u ik wil zo graag die poortjes door en die baassies lopen maar zo langzaam... ik wil wel ff opschieten ja...al moet ik wel toegeven dat ik door mijn haast die poortjes door te komen wel menig keertje me koppie aan zo poortjesdriepoot (u kent ze misschien wel) gestoten heb hihihi gelukkig beschik ikke over een harde kop hihihi en kon ik zonder hoofdpijn met de gondel mee!!Op naar Ladis......

Daar aangekomen zagen we een kasteeltje op een berg staan en daar wilde de baasjes naartoe wandelen..... we lopen door de straat hoor ik op eens..pappa pappa eine beerrrr..... ik kijk eens om ....en wat denkt u....  dat jongetje wees naar mij hahahaha had ik dat!!

En toen we bij het kasteeltje waren zagen we ook de stoere ridders vechten om de hand van de jonkvrouwe ..... en schreeuwen dat die ridders konden.....

Was wel erg grappig om te zien hoor, het kasteeltje was gesloten dus na  2 uurtjes wandelen in Ladis zijn we weer met de gondel naar het middenstation gegaan, want dan konden we......

vanaf het middenstation wandelen naar ons appartementje. (ongeveer een half uurtje)

Baassies gaan we over het gras???

en dat deden we, machtig gaaf eneuhh pssst bij die gele pijl daar is ons appartementje!!

Vandaag met de blauwe gondels naar boven om de panoramaweg te wandelen, pssst zie u dit gele karretjes aan de gondel hangen, nou daar roejtsen de mensen mee naar beneden op een soort van rail en dat gaat hard!!!

Op naar de panoramaweg

oja weet u, als ik water hoor stromen dan moet ik daar altijd even een paar slokjes van nemen, ik vind bergwater n.l. heerlijk eneuhh elk stroompje hoe klein ook is MIJN!! hihi

Ziet u dat dorpje, dat is Fiss, maar we hebben nog een lange weg te gaan dus kom we gaan...

maar eerst nog ff....ja sorry hoor.....

een slokkie cool cool water hihihi lebberlebber en toen we 2 en een half uur later het reataurantje bereikte wilde de baasjes ook wat drinken....dus zijn we met zijn drietjes lekker wat gaan drinken op het terrasje!! Daarna met de volgende gondel nog hoger de berg op...

Daarna zijn we met de gondel naar het dorpje Servaus gegaan .... daar liep toch iets leuks door het stadje heen.... echt iets voor mij hihihi....

een waterbaan lebberlebberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Het was best wel een leuk dorpje maar wij wilde wandelen.....toen kreeg baasje een leuk idee en stelde voor om weer omhoog naar de panoramaweg te gaan en dan vandaar uit naar het appartement te wandelen..... kijk dat zie ik wel zitten.... dus zo gezegd zo gedaan...

Baassie en ik zijn er klaar voor, ons appartementje ligt daar bij die rode pijl en is ongeveer zo drie a vier uurtjes lopen.... heerlijk vind ik dat, dus kom op baassiieesssss we gaan!!

toen we op dat weggetje beneden liepen hoorde ik hiieeeeeehaaaaaa schrok me dood wat is dat nou.... en voor ik het wist ging er met een luide gil zo'n...

karretje van die roetsjbaan voorbij, die mevr die erin zat ging zo hard door de bocht dat ze ging gillen ofdat ze geknepen werd hahahaha.... ik vond het erg interessant hoor en toen er weer eentje voorbij kwam(gillend he!!) wilde ik er wel even achteraan....

dat jongetje schrok echt die dacht Xero springt op mijn schoot hahahaha doe ik niet hoor!!

na zo 2 uurtjes, zijn we even gestopt en hebben we alledrie lekker wat gedronken en wat lekkers gegeten.....dus even een kleine rustpauze ingelast...

toen we weer verder liepen hoorde ik nog een beekje stromen, uit ervaring weet ik dat dat heerlijk vers cool bergwater is en voordat de baasjes er erg in hadden stond ik er middenin (lekker koel voor mijn voetjes)en lebberdelebber liet het water me flink smaken lebber de lebber

even verderop was het huisje van anneketanneke toverheks en een heel lief meisje die met me wilde knuffelen...

nog een klein stukje lopen (half uurtje ongeveer)en dan zijn we weer in ons dorpje Fiss

en toen we in het appartement aankwamen heb ik wat gegeten en ben heerlijk op het balkon met mijn hoofd in de kamer hihihi in slaap gevallen....

Vandaag zijn we met de gondel naar een hoger middenstation gegaan en zijn toen naar beneden gelopen.

was wel een gave wandeling hoor...kijk bij die pijl zijn we de gondel uitgestapt en gaan nu...

beneden op het terasje wat drinken....

en ik...... ja ik wacht geduldig onder tafel totdat we verder gaan...

daarna zijn we met de andere gondel (jaja er waren daar veel verschillende gondels hihi) weer naar het middenstation gegaan dichtbij het appartementje, vandaar is het niet zover lopen naar het appartementje

Dit was ook zo'n heerlijke gezellige dag met zijn drietjes

De woensdag slaan we even over.... dat was een hele warme dag en hebben we niet veel gedaan. Ja en toen kwam donderdag....de dag dat we naar de uitkijktoren op 2600meter zouden gaan... YESSSSS de gondel bracht ons naar een hoogte van 2440 meter...

WAUWWW hier is het mooi... we gaan even 200 metertjes klimmen..op naar de uitkijktoren op ruim2600 meter... (zie de rode pijl daar moeten we naartoe)

ladielaaaa lekker wandelennnnn eneuhh ja toen baassie en ik die leuek rotsblokken zagen zei baassie...klimgeitbouvier klim er eens op eeneuuhh ja DAt laat ik me geen 2 keer zeggen

vindt het heerlijk om over die keien te lopen, ik kijk wel heel goed uit waar ik mijn pootjes zet hoor!!

Het was best wel een hoge rots waar ik op stond...hihihi kijk bij die pijl staat vrouwtje...wel superkikkengaafstoer he zo ikke op die rots!! en zo mooi dat het hier is....

je kon er lekker klimmen...

dat gebouwtje op de achtergrond is het gondelstation op 2440 meter...wij moeten nog even een stukje klimmen..... YESSSSS vrouwtje en ikke staan op het hoogste punt....kikkennn!!!

ik heb geen last van hoogtevrees hoor, loop gewoon over gaatjesuitkijktoren....ook de trappen waren geen probleem...loop daar zo van af... de baassies en ikke hebben lekker zitten te genieten van het mooi uitzicht....

Maar opeens begon het hard te waaien en werd het tijd om weer terug te gaan naar de gondel...gelukkig zag baasje een bergpad wat langs de afgrond liep...met recht een keigaafpad!!! hahahaha

de afdaling

wel gaaf hoor al dat klauteren en klimmen...en dan...

is het restaurantje in zicht.... kijk wij lusten wel wat... ik hoorde dat ik een flesje water kreeg... liefffff he...

moest wel even neer gaan (af) nadat ik wat drinken gehad had van vrouwtje heb ik lekker even mijn oogjes dichtgedaan, tenminste tot de baasjes  hun drinken op hadden dan hihi

Daarna zijn we met de gondel weer naar het middenstation gegaan en vandaaruit weer lekker naar beneden gelopen via het heksenpad.... euhhh dames hakken uit en kinderwagens op je nek graag hahaha

het was wel een grappig pad hoor... de "heksen" hadden een mooi pad gemaakt met in de bomen allemaal heksenbezems...kijkt u maar...

het was echt een klim en klauterpad hoor ...echt gaaf!!

eerst naar boven en dan....

weer naar beneden... ennnn wel even omkijken of mijn baasjes me nog wel volgen.... ze noemen me de padfinder hihihi ach ja..(sstt eigenlijk wijs ik ze de weg hihih)

en na nog een afdaling van drie kwartier waren we weer terug in ons appartementje.... we zijn vandaag van half elf tot half acht aan de wandel geweest.... echt keigaaf wat een leuke vakantie!!

Op vrijdag zijn we even naar het midden van het dorpje gelopen om ansichtkaarten te kopen en te versturen natuurlijk...

en toen ik water hoorde.... tja..... daar wil ik dan wel even van lebberen hihihi dus.....

wat smaakt dat lekker zeg.... zo lekker coollllll water!!  De baasjes moesten me echt mee trekken...kon der maar niet genoeg van krijgen!! Nadat de kaarten op de bus waren gegooid zijn we naar het appartementje gegaan en omdat het best wel een beetje warm weer was ben ik lekker op het balkon gaan liggen slapen hihihi

Tegen de avond, kwam de wolken wel heel erg naar beneden of omhoog want ja het dorpje lag op een plateau he hihihi.... heb trouwens nog nooit de wolken an zooooo dichtbij gezien...

geen berg meer te zien...en de wereld werd heel klein....snachts ging het regenen en de andere ochtend moesten we naar huis......

De baasjes waren druk met inpakken, dus ben ik er maar even bij gaan liggen.... ikdacht nog dit wordt geen gave wandeldag maar een lange autoritdag...al kan dat ook wel gezellig wezen hoor hihi.... goed ik denk ga maar even op me kleedje dan loop ik niet in de weg....

af en toe moet ik even in de gaten houden wat er gebeurt.... meestal mag ik met de baas mee naar de auto, nu dus niet...dus hou ik vrouwtje in de gaten en gelijk de voordeur waar baassie door terug moet komen....

en ja hoor ik hoor voetstappen daar heb je baassie...

die komt vertellen dat alles gepakt is en we kunnen vertrekken naar ons huisje in westdorpe

in de auto kreeg ik mijn gordel om en ben er toen maar lekker bij gaan liggen...de regen kletterde tegen de autoruiten zodat ik er..................

slaperig van werd en droomde over de machtige bergwandelingen hier in Oostenrijk ik droom nog even en zie de beelden.....................

en voor je het weet...... lig je weer thuis in je eigen tuintje te.................

dromen over de vakantie in Oostenrijk zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Dag allemaal, dit was  een kort (nou kort hihi) verslag van mijn vakantie in Oostenrijk. Hoop dat we volgend  jaar weer gaan...